Verzoek van Wilders

Hein WvM heinwvm at CHELLO.NL
Wed Dec 8 15:06:41 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>(Zo heb ik indertijd Hein van Meeteren ad
>argumentum voor moreel defecte clown
>uitgemaakt

Inderdaad, zoals u anderen beschuldigt van 'wartaal" en dergelijke. Uw stijl
van communiceren is haatdragend, rancuneus en humorloos. Daarom kreeg u wel
eens koekjes van eigen deeg, en als dat niet hielp billenkoekjes (verbaal
dan).
Duidelijk zo?

>Ik vond donateurs uitmaken voor NSB-er, of een
opponent vergelijken met de SS ook nooit zo'n
sterke argumentatie

Toch wel: uw wijze van 'Verleumden' en Hetzen, gekoppeld aan uw klikken en
verdachtmaken, lijkt een direkte kopie van het NSB-blad Volk en Vaderland.
Lijkt me een heldere argumentatie.
Duidelijk zo?

>Woorden zijn hoogstens in figuurlijke zin
dodelijk, dus dit is een onzinnige vraag.

Theo is dood. Had dat NIETS met zijn woorden te maken?

> Interessant, de Volkskrant. hedenmorgen. Er lijkt zich een nieuwe
> scheidslijn te ontwikkelen: enerzijds de gevestigde politici en
> journalistiek, anderzijds de "gewone' mensen.

: Die scheidslijn bestaat in Nederland al
: minstens duizend jaar, lijkt me.

Even bij de les blijven: stond vandáág in de VK en niet duizend jaar
geleden.

> Als je een film als Submission maakt weet je donders goed dat
> je veiligheid in gevaar komt. dat risico neem je doelbewust, dus het is
> geen excuss je werk niet meer te hoeven doen, vooral als je afdoende
> (zegt de kamervoorzitter) beschermd wordt.

: Dat behoort helemaal niet tot het domein
: van de kamervoorzitter.

Hoe weet u dat? Kent u zijn functieprofiel?

:En als jij

U graag

: stelt: 'dat risico neem je doelbewust' dan
: is het dus ook aan betrokkene om met
: betrekking tot de eigen veiligheid een
: afweging te maken.

Juist. En dat vooraf graag, en niet achteraf, als het te laat is.

:
Als je je opponenten voor NSB-ers
uitmaakt;

Neen, één opponent, en wel de Heer van den Muijzenberg die hetzend, tierend,
scheldend en liegend door het leven gaat en een staart van naargeestige
conflicten achter zich aansleept.
Duidelijk zo?

: Nee. Mohammed B. dient voor zijn
daad de verantwoordelijkheid te nemen
voor de *voorspelbare* gevolgen.

Geen open deuren graag.

: De voorspelbare gevolgen zijn in dit
geval dat, indien hij gepakt wordt,
er een rechtszaak volgt en hij waar-
schijnlijk tot langdurige gevangenis-
straf wordt veroordeeld.

Inderdaadd. Of date en straf is die hij * verdient*  is de vraag. En daar
had ik het over. Theo verdiende het ook niet om afgeslacht te worden.

: Daarvoor moet hij dus de verant-
woordelijkheid nemen; niet voor de
doodstraf want die kennen we niet
in dit land.

Praat geen onzin. Het slag van Bouyeri neemt geen verantwoordelijkheid in de
zin die u beschrijft. Dat denkt dat ze Allah gheeft gediend en meent daarmee
in de Hemel te komen, met al die lekkere dames en zo.
Leeft u wel in déze tijd en in dít land?
We kennen geen doodstraf, maar deze jongeman verdient wel de doodstraf. Er
is geen andere straf die deze gore, smerige, weerzinwekkende daad kan
compenseren. Maar OK, we kennen geen doodstraf, en ik ben er ook niet vóór,
dus met levenslang neem ik genoegen.

> We kunnen niet iemands particuliere
normen gaan aanleggen; wat dan te doen
met een kinderverkrachter die vindt dat
het verkrachten van een kind niet straf-
baar is? Vrijlaten?

Wie zijn "we"? Druk u eens wat preciezer uit. U bedoelt waarschijnlijk de
rechters. En daar trapt u wederom een open deur in. De rechter past de wet
toe, binnen een zekere marge. Die wet komt tot stand na een proces dat
wetgeving wordt genoemd. De normen die in dat proces worden vastgelegd zijn
zowel van particuliere als van collectieve aard. Een norm als
godsdienstvrijheid was aanvankelijk de particuliere norm van een kleine
minderheid der liberalen, die later steun hebben ontvangen van meerdere
groepen, en aldus de norm hebben weten de verspreiden.

: (Lever het papiertje maar weer in, mr.
Van Meeteren. U heeft helemaal niets
van de materie begrepen.)

Ik zal het meteen doen. Als ik weet waar die verrekte bul ligt. Ergens onder
in een kastje, tussen de papieren van db.nl geloof ik. Hahahaha!

> (En nee, E, we gaan NIET over DB.NL praten).

: Dat maak *ik* wel uit Heintje Davids.
: Vrijheid van meningsuiting, weet je nog?

Praat u gerust uren en uren verder over uw haatdragende en giftige
fantasieën. Ik praat daarover niet terug. Veel plezier met uw
dbnl-monologen!

Mr. Drs. Hein