Paswoord voor archief

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Dec 5 22:14:13 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> Dat orkestje had besloten door te spelen om de passagiers
> op te vrolijken en te voorkomen dat er paniek zou uitbreken.

Dat was pas tegen het eind, toen duidelijk was dat de omnzinkbare
Titanic echt aan het zinken was. Daarvoor was in een doodstille en
ijskoude nacht....een gezellig feestje aan de gang, met champagne en zo,
zoals dat elke avond gebeurde in de eersteklas-foyers. De kapitein en
zijn staff wenste geen paniek aan boord en lieten het feestje gewoon
doorgaan. Bekend beeld? Wat overigens ook zo aardig was: er waren veel
te weinig reddingsmiddelen, zoals sloepen en vesten. En de eersteklas
passagiers hadden makkelijker toegang tot die middelen dan de tweede en
al helemaal de derde klasse-passagiers.
Doet me toch een weinig denken aan het zinkende schip van D66 waarop de
staff nog snel even een paar leuke bestuurspostjes meepikt voordat het
schip roemloos in de electorale golven wegzinkt....

> Wel iets anders dus dan wat hier wordt gesuggereerd.
> Van een receptie is mij niets bekend; de meeste passagiers
> sliepen en werden wakker van de botsing met de ijsberg.

dat waren de tweede en derdeklasse passagiers, in de eersteklase werd
een gezellig fuifje gevierd.

> De Titanic is hier overigens wel een relevant voorbeeld,
> namelijk van misplaatst geloof in techniek.

Dat ben ik met u eens: het schip was zó onzinkbaar dat men besloot
minder reddingssloepen op het dek te plaatsen.Want ja, als een schip
toch nooit zinkt....

> Wat voor maatregelen zouden de lijstbeheerders hier
> moeten nemen in geval van door Van Rikxoort of Van
> Meeteren beleefd misbruik?

Zoals op Wikipedia: eerst een waarschwing, gekoppeld aan een objectief
onderzoek. En indien aanleiding: een blokkade tegen één gebruiker als
het gaat om bepaalde misdragingen tegen bepaalde personen, waarbij
uiteraard de uitingsvrijheid de leidraad vormt. Maar zoals Fritz al
zegt: iemand willen "slopen" is m.i. aanleiding tot een sanctie.

> Natuurlijk kunnen ze een
> lijstdeelnemer van de lijst zetten. Maar, zoals al vaker
> betoogd, wat let zo'n ex-deelnemer om vervolgens weer
> in te schrijven onder een andere naam?

Als hij zich dan beter gedraagt lijkt me daar geen bezwaar tegen. het
gaat niet om de man zelf maar om zijn gedrag.