Paswoord voor archief

Sun Dec 5 22:00:57 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zondag, dec 5, 2004, at 15:16 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> Dat begrijp ik ook wel, maar Fritz vraag is wel van waarde: hoe lang en
> hoe ver laat je dingen dooretteren? Op de receptie die gehouden werd in
> de nacht dat de Titanic zonk praatte men genoeglijk tot het bittere
> einde. Het orkestje speelde vrolijke deuntjes terwijl benedendeks de
> ruimen vol water liepen....

Dat orkestje had besloten door te spelen om de passagiers
op te vrolijken en te voorkomen dat er paniek zou uitbreken.
Wel iets anders dus dan wat hier wordt gesuggereerd.
Van een receptie is mij niets bekend; de meeste passagiers
sliepen en werden wakker van de botsing met de ijsberg.
De Titanic is hier overigens wel een relevant voorbeeld,
namelijk van misplaatst geloof in techniek.

Wat voor maatregelen zouden de lijstbeheerders hier
moeten nemen in geval van door Van Rikxoort of Van
Meeteren beleefd misbruik? Natuurlijk kunnen ze een
lijstdeelnemer van de lijst zetten. Maar, zoals al vaker
betoogd, wat let zo'n ex-deelnemer om vervolgens weer
in te schrijven onder een andere naam?
Bijvoorbeeld als 'Fritz van Rikxoort' of 'Hein van Meeteren'?

Erik vdMb