Hirsteria: Studiebiografie Hirsi Ali

Sun Dec 5 16:33:58 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>:
>Dat Fritz rechtse mensen verdedigt vind ik niet onlogisch; die mensen
>lopen in Nederland een veel groter gevaar dan linkse mensen. Fortuyn
>werd verketterd en werd afgeschoten; Van Gogh werd bedreigd en afgeslacht

 In Nederland loopt niemand gevaar. De moordenaars van Fortuyn en van Van
 Gogh zijn ontspoorde lieden, net als hun slachtoffers en Hirsi Ali zelf.
 En een uitzondering vormt geen bewijs voor wat dan ook.

 Overigens voer ik hier geen campagne tegen Hirsi Ali. De media bestookt
 ons met Hirsi Ali-propaganda en dan ga ik af en toe even (paar minuten
 maar, meer is dan mens me echt niet waard) achter m'n computer zitten en
 hupsakee... het blijkt allemaal weer onzin te zijn.

 Okee, dat kan ik dan voor me houden. Maar waarom zou ik dat doen daar
 waar de Hirsi Ali-hysterie Nederland steeds meer in z'n ban krijgt ?
 Een tegengeluidje laten horen daar waar de stoppen doorslaan, kan beslist
 geen kwaad. De enige redding daar waar velen het zo goed menen te weten,
 is de twijfel.

 Marc Fluks, Amsterdam