Paswoord voor archief

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sat Dec 4 13:14:25 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sat, Dec 04, 2004 at 01:00:57AM +0100, Fritz van Rikxoort wrote:

> Je speculeert maar door en suggereert bij voorbaat dat mijn herhaalde
> verzoeken om geen gevaarlijke onzin over mij te (laten) verspreiden en
> publiceren onzin zijn.

Beste Fritz,

Ik geloof niet dat ik in deze speculeer of suggereer. Ik stel slechts
eenvoudige vragen:

> Maar je zal wel je redenen hebben zo te werk te gaan. Je bent niet de enige
> die daaraan de voorkeur geeft boven inhoudelijk debat. Plezierig is het
> niet. En al zeker niet terecht. Maar gezien je eerdere negeren van mijn
> antwoorden op je onterechte speculaties interesseert je dat niet.

Ik behoor inderdaad niet tot die mensen die op iedere bijdrage hier
wensen te reageren met een laatste woord. Maar omdat je zo aandringt:

Waar speculeer ik en wat is er onterecht? Ik beweer nergens dat jij verzocht
zou hebben de lijst en/of het archief te sluiten. Ik stel slechts dat je
verzocht hebt bepaalde zaken niet te blijven publiceren. Dat zijn je
eigen woorden. Mij interesseert niet zozeer de inhoud van die bijdrages,
of je twist met Ger in het algemeen, alswel de reactie van de
lijstbeheerders op dat verzoek. Zo moeilijk is dat onderscheid toch niet?

Verder kom je in andere mails terug op de affaire Muijz-Meet en de
bijbehorende kwestie Van Wanrooij (homepage link). Het is mij
niet geheel duidelijk wat je daarmee wilt aantonen en wat de relatie
is met de vete Fritz-Ger en het lijstarchief. Je hebt het over een
"laf gedoogde lastercampagne". Inderdaad was dat een weinig verheffende
zaak. Dergelijke dingen vallen wat mij betreft onder de schaduwzijden
van het digitale verkeer en zijn moeilijk te bestrijden met moderatie
of sluitingen. Dat velen zwegen kwam denk ik mede door het inzicht dat
dergelijke discussies voeden veeleer tot verergering leidt dan dat het
een remedie is. Inzake Muijz-Meet was het het verstandigst geweest wanneer
Hein niet meer op de zaak gereageerd had. Hij kon dat echter net zomin
opbrengen als jij en Ger je weten te matigen in jullie onderlinge
langs-elkaar-praterij. So be it.

Met vriendelijke groet,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |