Van milieupartij tot asfaltpartij

Tue Aug 31 11:00:52 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On dinsdag, aug 31, 2004, at 10:15 Europe/Amsterdam, Ellen Vunderink
wrote:

>  Ik heb toen volledig flabbergasted naar de buis zitten kijken.

> Het gelieg en bedrog en gekonkel is getolereerd. De
> minister bleef gewoon op zijn plek, en iedereen om hem heen.

> Wat krom was, werd recht geluld en alles leek
> bekokstoofd.

Ja, ik kan me er iets bij voorstellen.

Misschien begrijp je nu wat beter waarom het
optreden van een zekere figuur in een zekere
stichting mij flabbergasted en vervolgens
buitengewoon boos heeft gemaakt.

> [...]
> gegeven
> moet accepteren, en dat je binnen dat gegeven de beste wegen moet
> zoeken.
> Ik lijk nu wellicht een principiële geitenwollensokkentut, maar ik kom
> daar van terug. Als het zo moet, dan maak ik mijn eigen vrijheid door
> me
> te onttrekken aan dit soort circuits van overleg, netwerken, vrienden
> behouden en list en bedrog en me niet te confirmeren aan de bestaande
> codes. F*&K them all. En dan maar hopen dat ik de overheid niet te vaak

Nou, ik vind je helemaal geen geitenwollensokkentut
(mooi woord trouwens), en je beslissing kan ik me
goed voorstellen.

Maar...

Er zijn mensen die helaas niet kunnen hopen
dat ze de overheid niet te vaak nodig hebben,
maar die, om wat voor reden dan ook aan die
overheid zijn overgeleverd.

Als je je voegt bij het groeiende leger van
staatverlaters, laat je die mensen dan niet
gruwelijk in de steek?

Erik vdMb