staking en het groot beroep

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Aug 28 07:55:08 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wel, ik denk dat je van D66 weinig instemming zult ontvangen. Als ik Bert
Bakker zo hoor over vakbonden, dan vraag ik wel eens af wat zijn opvatting
is van een civic society. Dat laat onverlet dat er natuurlijk over die
clubs ook veel te vertellen valt - maar het gaat even om de grondhouding
bij de huidige D66-top, die is verkeerd.

Trouwens de laatste regeling rond prepensioen is sluw: de 57+ers de vut
laten en de jongeren afkolven. Dat zal de gewenste massa's mogelijk niet op
de been brengen, ook al is 90% tegen de vut-afschaffing. De massale opkomst
van het populisme heeft "de politiek" ook niet "verbeterd".

hv,u
--------