Van milieupartij tot asfaltpartij

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Aug 28 18:28:57 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

> Totnutoe ben ik persoonlijk nog steeds geslaagd in handhaving van een 5
> km-zone, qua werkplek of afstand tot NS-station.

Bofkont !!!

 > Dat laat onverlet dat een
> zekere constante reistijd is gerealiseerd, mogelijk wat aan de onderkant.
> Maar toch...

Ha kijk, je houdt een openingetje. :)

Maar zonder gekheid, we kunnen natuurlijk ook met zijn allen
afstappen van die onzalige combinatie; brandstof, auto,
wegennet(werk), met daaraan verbonden een eindeloze stroom
aan verontreinigen, frrrustrrraties en zinloos verloren
gegane tijd.

  We kunnen eens gaan denken aan andere mogelijkheden, toch?
Bijvoorbeeld, tunnels, reiscapsule en ja de voortbeweging
zou velerlei kunnen zijn, maar wel tegen veel hogere
snelheden als thans het geval is en tevens veel bezwaren
zullen wegvallen. Nauwelijks of geen ongelukken meer,
kortere reistijden inderdaad, maar met wat ruimte (en tijd)
om tijdens transport je krantje te lezen, muziekje te
luisteren, of het nos-journaal (mag ook een andere zijn
hoor) of nova nog eens rustig bekijken op je laptop.

En wat dacht je van het landschap bovengronds? Ach jongen,
je weet niet wat je ziet. ;) Geen asfalt meer, zie je het
voor je? Fietsen en buitenspelen voor de kinderen wordt weer
een waar genot. En een rust ..... Voor zo'n groene partij
als D66 toch een prachtig plan om eens nader uit te werken,
niet?

Nemen we vooral de innovatie en de kennistechnologie even
mee, want die staat nu ergens op stal, alleen god weet waar.
Utrecht? Het Kenniscentrum? Ik hoor zo weinig, of willen ze
het nog geheim houden? ;)

Tegelijkertijd het debat en discussie ook maar meenemen in
de democratische processen, en een mogelijkheid het/de
besturen ook werkelijk aan te sturen. En niet te vergeten
ICT, of had ik dat al gezegd?

Die 'constante reistijd', tja. Denk je dat ie werkelijk zo
constant is of blijft, ook bij veranderde omstandigheden?

Maar oke, je mag natuurlijk ook uitstappen waar je dat zelf
wilt.

Henk Elegeert