Van milieupartij tot asfaltpartij

Thu Aug 26 16:31:44 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On donderdag, aug 26, 2004, at 14:38 Europe/Amsterdam, Heintje Davids
wrote:

> Maar jongelui, de vooronderstelling is toch wat traditioneel, als ik
> zo vrij mag wezen.

Bedoel je wellicht: "*vind* ik wat traditioneel"?

> De realiteit is dat mensen steeds vaker gans niet reizen naar het
> werk, althans niet in fysieke zin.

Vandaar natuurlijk dat de wegen steeds leger worden?
Vandaar natuurlijk dat er steeds minder files zijn?

> De laptop mee naar huis, inpluggen op het bedrijfsnetwerk, en hopla,
> we werken zonder een stap te verzetten.

Het is veeleer zo dat er *ook* thuis wordt gewerkt.
Niet als vervanging van werken op het bedrijf,
maar als aanvulling. De grens tussen werken en
vrije tijd is aan het vervagen.

> Inderdaad,

Inderdaad?

> dit geldt voor white collars, blue collars zullen zich fysiek blijven
> verplaatsen.

Goh.

> Het beeld, echter, van de massa's reizigers, de 'commuters", die
> dagelijks de tred maken van huis naar werk, van werk naar huis, van
> huis naar werk, van werk naar huis....Dat beeld zal op den duur, en ik
> durf te vermoeden op korte termijn, aanzienlijk worden bijgesteld.

Ja, dat dacht je vijf jaar geleden ook al Heintje.
En wat is de realiteit? Dat de files nog langer
zijn geworden.

> Werk ze.

Dankjewel. En voor jou: welterusten Heintje.

Erik vdMb