Van milieupartij tot asfaltpartij

Wed Aug 25 14:28:20 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On woensdag, aug 25, 2004, at 13:03 Europe/Amsterdam,
<edebets1 at euronet.nl> wrote:

> Niemand die er aan denk om de mobiliteit in te dammen door bijv. wonen
> en
> werken meer op loop/fietsafstand van elkaar te brengen. Dit is
> misschien beter
> dan Nederland vol te plempen met asfalt en ijzeren staven.

Dit is volgens mij diverse malen aan de orde geweest;
ook op deze lijst.
Zie bijvoorbeeld:
http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0011&L=d66&P=R28786&I=-3

De verkeerspsychologie kent de wet van de
constante reistijd.
Mensen besteden een vaste hoeveelheid tijd aan
woon-werkverkeer. Dit is zelfs een cultureel
onafhankelijk gegeven.

Het heeft dus helemaal geen zin om wonen
en werken meer op loopafstand van elkaar
te brengen, want het probleem zit 'm niet
in de afstand.

Erik vdMb