Fwd: Re: Interview met gekke Hoogervorst

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue Aug 17 23:59:04 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart, het heeft weinig zin om op je weerwoord in te gaan want we zijn
het duidelijk structureel oneens. Impliciet stel je me de vraag 'waarom
wil je dat in godsnaam?". Nou simpel, omdat als mensen hun mening niet
kunnen uiten, omdat die mening politiek incorrect is, dan sluit je die
mensen uit van de democratie. Dit is ondemocratisch en gevaarlijk, omdat
je ze dwingt de wet te overtreden als men eerlijk deel wilt nemen aan
maatschappelijke debatten. Men wordt dus in feite gedwongen zich buiten
de maatschappij om te organiseren en dat leidt gemakkelijk tot de
situatie dan men geen enkele wet meer serieus zal nemen. Met alle
gevolgen van dien.

Als je mensen uitsluit van de democratie, moet je niet verbaasd zijn als
die personen zich met alternatieve maatregelen tegen diezelfde
democratie (lees maatschappij) keren.

Groeten,
Mark Giebels