Fwd: Re: Interview met gekke Hoogervorst

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue Aug 17 21:34:20 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Bart Meerdink
Nederland

>Pardon?
>
>Doel je op het ontkennen van de holocaust,

Wat is daar erg aan?

> het aanzetten tot haat

Bush, Balkenende en consorten zetten aan tot haat. Mag dat niet volgens
jou?

> of het beledigen van de koningin,

Wat is daar erg aan?

> of had je wat anders in gedachten?

"Eigen volk eerst", van Janmaat bijvoorbeeld...

> Laster misschien?

OK, laster is een grijs gebied. Ik kan me voorstellen dat degene die
slachtoffer wordt van laster schadevergoeding kan eisen van de
lasteraar.

> Of het maken van "hitlists" met abortus-artsen?

Tsja, is niet prettig, maar zijn die hitlijsten nou het werkelijke
probleem? Daarbij lijkt het me te vallen onder bedreiging in die
context. En moet het m.i. dus strafbaar zijn. Maar ik heb niet de
illusie dat dat ook maar iets oplost. Een paar jaar geleden een
documentaire gezien over die anti-abortus terroristen (want dat zijn
het). De organisatiegraad is angstaanjagend. Die hitlijsten zijn dan ook
gemakkelijk onderhands te verspreiden. En dat is wellicht nog
gevaarlijker, want maakt het onvoorspelbaarder.

> Jongeren ronselen voor de jihad?

Liever in de openbaarheid dan in het geheim in keldertjes. Dan hebben we
er tenminste zicht op en kan er een openbare discussie over worden
gevoerd.

> Valse bommeldingen?

Da's een direkte bedreiging en moet dus strafbaar zijn.

> Homo's uitschelden?

Niet prettig, maar strafbaar???

> Vertel eens, welke vrijheden mis je in Nederland?

De mogelijkheid te zeggen wat je denkt, ook als dat politiek incorrect
is.

> Bedreiging zou ik overigens geen vorm van vrije meningsuiting willen
noemen.

Ach, ik wilde slechts weergeven dat ik vind dat een geuite bedreiging
strafbaar moet zijn. Tegenstanders van vrijheid van meningsuiting komen
anders meteen met 'what about bedreigingen' aanzetten, zoals jij ook
deed in enkele voorbeelden.

Groetjes,
Mark Giebels