Fwd: Re: Interview met gekke Hoogervorst

Hein WvM heinwvm at CHELLO.NL
Tue Aug 17 21:32:51 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 11:28 17-08-2004 -0700, Mark Giebels wrote:

>Ik had het over de vrijheid van meningsuiting en dat heeft weinig met elkaar door het hoofd schieten te maken.

Dat wapenbezit heeft toch ook met die "freedoms" te maken? (Bowling for Columbine)

>Behalve dan dat een serieuze bedreiging (zoals iemand door het hoofd te schieten) m.i. de enige vorm van meningsuiting is die niet toegestaan zou moeten worden.

Dus de grens ligt bij fysiek geweld?

> In Nederland mag je helaas heel wat meer niet zeggen en daar doelde ik op.

In Nederland heerst een grote mate van uitingsvrijheid, gelukkig. De manier waarop de Amerkaanse pers gemuilkorfd wordt vind ik nu juist zorgwekkend. De berichtgeving rond de Irak-oorlog spreekt boekdelen.