Interview met gekke Hoogervorst

Tue Aug 17 21:35:12 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>:
>Bedreiging zou ik overigens geen vorm van vrije meningsuiting willen noemen.

 Daar heb je op zich wel gelijk in. Maar het is kennelijk niet waar. We zijn
 immers opgezadeld met een regering die aan de lopende band burgers bedreigt
 door hen hun rechten af te nemen en die zelfs de communicatie tussen mensen
 wil gaan registreren. Ik kan daar net zo min een 'vrije meningsuiting' in
 ontdekken. Idem dito met de oorlog tegen Iraq. Valt pathologisch liegen door
 politici onder 'vrije meningsuiting' ? 't Is te hopen van niet.

 De politici zijn met de escalatie begonnen onder Paars en thans wordt het al
 maar erger. Vandaar die haat tegen politici. Mensen weten dat ze op een
 vreselijke wijze worden bedonderd en kunnen geen kant meer op. Dan zegt men
 dus ook wel eens dingen die vroeger niet onder de 'vrije meningsuiting'
 vielen.

 Maar ja, de 'normen en waarden' zijn gewijzigd. De spelregels van de democra-
 tie zijn gewijzigd. Burgers passen zich momenteel aan aan de waanzin en de
 haat die de politici hebben gezaaid.

 Tja, zo gaat dat. Mensen passen zich aan aan hun opgeving. Pogen hun omgeving
 weer conform hun wensen vorm te geven.

 Dat maakt ons tot mensen.