Gelukswens aan kabinet

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Aug 17 11:28:41 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Schiet je niet wat te veel uit je slof? Je mag niemand dood wensen, toch?!
Maar je hebt gelijk op het punt dat de gevangen dictator Saddam Hoessein
nog leeft, terwijl intussen duizenden van zijn landgenoten en nu ook enkele
Nederlanders zijn gesneuveld. Deze paradox maakt razend.

Dat die Kamp er uit ziet als een rat was mij nog niet opgevallen, ik dacht
eerder aan een pedofiel koorknaapje. Een biologische of een religieuze
vormgeving aan een vooroordeel kan interessant zijn bij de beoordeling van
iemands achtergrond en wereldbeeld.

Blijft dat NL direct uit Irak wegmoet. Dat staat los van de kreet dat je
democratie niet met geweld kunt opdringen. Een historisch in sommige
gevallen onware uitspraak, als je kijkt naar wat er na 1945 in Duitsland
gebeurde. Daar duurde het ook 25 jaar voordat de nazi's uit de instituties
waren verdwenen... Dus die bezetting van Irak gaat lang duren.

hv,u
-------