Inefficiente Hoogervorst en zorg

Mon Aug 16 10:54:22 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>
>Overigens heb ik nooit begrepen waar de tandartsverzekering goed voor
>was. De bedragen zijn i.h.a. redelijk voorspelbaar en goed op te
>brengen. Het enige is, dat de verzekeraars de belangen van de consument
>behartigen m.b.t. het onderhandelen van tarieven.

 Daar gaan de verzekeraars niet over maar het 'Centraal Orgaan Tarieven
 Gezondheidszorg'/'College Tarieven Gezondheidszorg'. Dan heb je ook
 nog het 'College voor Zorgverzekeringen'die over de financiering gaat.

 Mistig, duister en oncontroleerbaar dus.

 Ik weet niet of jij je tanden nog hebt. Ik heb alles nog en dat betekent
 dat er zo nu en dan wat moet gebeuren. Wanneer en wat, dat laat zich in
 't geheel niet voorspellen.

>Plus, de GG&GD is toch een gemeentelijke dienst, de gemeente bepaalt
>welke taken deze dienst heeft, en ongedierte wordt i.h.a. als een
>bedreiging van de volksgezondheid gezien.

 Maar dat was meer dan een eeuw geleden (toen betekende hygiene een
 enorme verbetering van de volksgezondheid). Daar viel ook de water-
 leiding en het rioolstelsel onder - dat zit toch ook niet bij de
 GG&GD ? De GG&GD anno 2004 dient zich bezig te houden met de volks-
 gezondheid en de volksgezondheid alleen.