dwangmedicatie in psychiatrie

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Thu Apr 15 19:18:41 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja Henk op het ogenblik zie ik geen goede oplossingen ik zie medicatie niet als
oplossing maar een mogelijk middel en verder als het leven uitzichtloos is
vrijwillig je leven te ontnemen. De wetenschap is nog niet zover om adequate
behandeling te voorschrijven, maar isoleercel zie ik abosluut helemaal niet als
middel. Het zijn ook geen oplossingen, maar de mogelijkheiod is om in het
uiterste geval dwangmedicatie toe te kunnen passen dan in plaats van isoleercel
te plaatsen waar trouwens wel ineens dwangmedicatie wordt gegeven.

Groeten kees van Loon