Marktisme-terreur

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Apr 2 13:27:55 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, Apr 02, 2004 at 12:56:19PM +0020, edebets1 at euronet.nl wrote:
> Die nummerherkenning werkt niet goed als je uit het buitenland gebeld wordt.
> Als voorbeeld geef ik mijn telefoon op m'n werk: Als de ene collega uit Parijs
> belt dan zie ik een nummer dat mer 33-1 begint (Parijs dus), als een andere
> collega belt geeft mijn display aan : nummer onbekend, terwijl ze via dezelfde
> huiscentrale van ons hoofdkantoor bellen.
> Je ziet het dus: internationaal gezien is jouw oplossing niet geheel
> waterdicht...

Tja, spambestrijding leidt meestal tot enkele 'false positives'. Doorgaans
betekent dat dat de mailserver (in dit geval de telefooncentrale) van de
verzendende partij gerepareerd moet worden. Ofwel die Parijse collega
van je onderdrukt op de een of andere manier het nummer, ofwel de
huiscentrale configuratie is niet geheel fris.
Ik zou daar op m'n prive-lijn thuis niet mee zitten ('Als het belangrijk
is vinden ze me wel', zo weiger ik bv. ook html-only mail). Maar dat is
een keuze natuurlijk.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |