Wat vind D66 over de afbraak van de WAO ?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Sep 15 22:19:29 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarom vergroting van het aanbod toch de prijs niet doet dalen, Ronaldo?

De markt is niet eindeloos, zeker niet als er geen kopers meer zijn voor
koopwoningen - omdat ze het niet kunnen betalen - bij ongeveer
gelijkblijvende prijs. En die huizenprijzen blijven stabiel omdat de
aanbieder het alternatief heeft van niet-verhuizen. Uit mijn studentikoze
begintijd herinner ik me zoiets als prijselasticiteit. Verschrikkelijk toch
zo'n gedragswetenschap als de economie...

Maar prijs mijn onzekerheid en domheid als klompenmaker,
Henk Vreekamp, Utrecht