11 vragen aan een kamerlid

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Sep 15 22:06:53 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 21:29 15/09/2003 +0200, Erik van den Muijzenberg wrote:

>Wie is mijnheer Van Meeteren dan helemaal om van Boris van der
>Ham heldere antwoorden te verwachten op zijn gedetailleerde,
>soms op het kommaneukerige af gestelde, vragen?

Het antwoord lijkt me helder:
het geneuzel en gekissebis tussen twee heren (u en ik) hebben geen enkele politieke relevantie, en zijn bovendien van geen enkele waarde voor D66. Dus die horen hier niet thuis.

Daarentegen hebben mijn vragen aan Boris van der Ham zowel relevantie voor de huidige politieke situatie als voor D66 als partij: waar staat D66 nu, in de regering verkerend? Wat is de invulling van de fractie aan het begrip dualisme?  Waar trekt D66 (in de ogen van Boris) de grens als het gaat om het "sociale" in het "sociaal liberaal"? Hoe ver gaat D66, als fractie én als deelnemer aan de regering, mee met de zunige en door velen als onsociaal beleefde Zalm-koers?

Als actief D66 lid, als kandidaat Tweede Kamerlid voor D66 én als progressief liberaal, sociaal bewogen burger stel ik deze vragen aan één van mijn volksvertegenwoordigers,  op een D66 discussielijst.