Wat vind D66 over de afbraak van de WAO ?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Sep 15 22:06:05 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dus PvdA-ers zou zo grof reageren op D66 vanuit een triomfalistisch gevoel,
zo van klojos we pakken jullie. En de VVD-ers zouden, omgekeerd , juist
reageren vanuit een zekere woede over de overlopers naar D66.

Bij het eerste kan ik me nog wel iets voorstellen: de PvdA heeft in het
(recente) verleden grote klappen gehad - helaas D66 ook. Triomfalisme lijkt
misschien een deelverklaring, de woede over het feit dat ze buiten de
regering staan lijkt me nog steeds een betere.

Je suggestie omtrent de VVD lijkt me geheel onjuist: de VVD scoort de
laatste weken op enkele voormalige "kroonjuwelen" van D66, dus hun argument
van "u bent overbodig" lijkt sterk. Van Aartsen was als BuZa-minister een
dweil, maar als fractievoorzitter lijkt'ie me een redelijk strateeg. Als
D66 zich niet sociaal-economisch profileert, zal de VVD nog meer winnen ten
koste van D66 (want zonder apart profiel keren potentiele kiezers niet meer
terug naar D66).

Henk Vreekamp, Utrecht