11 vragen aan een kamerlid

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Sep 15 20:37:39 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>D66 is de enige progressieve partij die op dit moment de vuurlinie durft op te zoeken. In plaats van aan de kant te blijven staan en getuigenispolitiek te bedrijven kiest D66 voor echte actie, namelijk invloed. CDA, VVD en LPF hebben nog steeds een nipte meerderheid in de Kamer, maar D66 heeft er voor gezorgd dat er een alternatief is gekomen voor een klakkeloos vervolg van Balkenende I. Tegen de klippen op heeft D66 voor de komende vier jaar honderden miljoenen extra binnengesleept voor onderwijs en kennis, maar ook voor natuurbeleid. En ja, D66 durft wél in te grijpen in de WAO, omdat dat uiteindelijk het meest sociaal is voor de mensen die het echt nodig hebben.

Deze woorden komen van Boris van der Ham, Tweede kamerlid voor D66.

Mag ik even interpelleren?

Vragen aan het kamerlid:

1. Welke vuurlinie zoekt D66 (concreet) op?
2. Welke echte actie laat D66 zien?
3. welke invloed oefent D66 thans uit?
4. Welk alternatief geeft D66 aan het klakkeloos vervolg van Balkenende I ?
5. Zijn de honderden miljoenen voor onderwijs en kennis échte euro's, of een boekhoudtruc?
6. Hoe worden ze besteed?
7. Hoe ziet dat natuurbeleid eruit?
8. Wat is sociaal aan het kabinetsbeleid WAO?
9. Welke mensen hebben het echt nodig, welke niet?
10 Wat bedoel je met "het"?
Bonusvraag: 11. Wat betekent de uitdrukking: het hoofd koel maar de vuist op tafel?

Misschien wil Boris van der Ham (en natuurlijk wil hij dat, zo ken ik hem) heldere antwoorden geve op deze vragen?

Alvast een welgemeend dank,

Hein