Wat vind D66 over de afbraak van de WAO ?

Mon Sep 15 08:50:28 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>:
>Marc, Je werpt geen hypothese op over de recent toegenomen agressiviteit
>bij VVD- en PvdA-types richting D66.

 [Eerlijk gezegd: ze is aan mij voorbijgegaan]

 Maar ik wil best een balletje opgooien hoor... zonder te willen beweren
 dan mijn verklaring beter zou zijn dan die van jou...

 PVDA
 In het verleden was D66 een concurent voor de PvdA en dat ging gepaard
 met het nodige geklier (VN is daar altijd nogal sterk in geweest). Dat
 is op dit moment niet meer het geval, integendeel: afgezien van het zich
 bedrogen voelen door D66, is dit een schitterd moment om kiezers terug
 te winnen. Wellicht is het mogelijk om D66 electoraal leeg te zuigen ?
 Nog meer geklier dus.

 VVD
 De winst die de PvdA boekt bij D66-stemmers, gaat ten koste van VVD-
 stemmers die terug gaan naar D66 nu deze partij gebroken heeft met de
 PvdA. Dus ook geklier van die kant.

 Marc Fluks, Amsterdam