Wat vind D66 over de afbraak van de WAO ?

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Mon Sep 15 09:27:46 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Saturday 13-9-2003 10:52, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
>  Bert, dat laatste kan je dus vergeten. Dat gebeurt sowieso niet. En het
>  gebeurt niet omdat het niet KAN. Wie ernstig chronisch ziek is of ernstig
>  gehandicapt die KAN domweg niet werken hoeveel procent je daar ook opzet.
>  Dat heeft niets te maken met de wet, dat heeft te maken met hoe het mense-
>  lijk lichaam kan disfunctioneren.
>  De eis om dat wel te doen is niet alleen onzinnig maar mede daardoor ook
>  nog eens asociaal. Sommigen kunnen domweg niet datgene doen dat anderen
>  nauwelijks of geen inspanning kost. Dat die anderen zich zoiets moeilijk
> [...]

Ik kan niet anders dan het hier met Marc-A eens zijn.
De praktijk, die ziet er echt anders uit dan wat theoretisch mogelijk lijkt.
Mevrouw X wordt voor 30% goedgekeurd en moet dan maar bij de bakker gaan
werken bijvoorbeeld.
Dat Mevr. X iedere dag pas tegen 15.00 uur enigszins in staat is zich te
bewegen, dat dringt niet tot de massa door.
Dat na 3 dagen Mevr. X misschien helemaal niets meer kan vinden ze
aanstellerij.
En Mevr. X ziet er ook nog zo gezond uit. Ze zal wel lui zijn.

Glenn Mellonius
Haarlem.