Wat vind D66 over de afbraak van de WAO ?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Sep 14 09:04:31 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Mij valt op dat Bert Bakker niks zegt over die domme opmerking van zijn
fractievoorzitter, terwijl Bertus gezien zijn massieve publiciteit toch
zo'n beetje de mannetjesputter van de TK-fractie lijkt. Een
verzekeringsmoord verkopen als sociaal, echt neo-conservatief.

Dat heel D66 nu op de VVD lijkt, klopt trouwens niet helemaal. Hier in
Utrecht protesteerde de fractie samen met de SP tegen de nieuwe
Bijstandswet. Dus, de boel gaat een beetje erg divergeren, denk ik.
Praktisch gezegd: hoe lang blijft de boel nog bij elkaar, afgezien van die
Noorderlingen die reeds zijn verdwenen.

Hier wreekt zich dat congressen en andere bijeenkomsten binnen D66 fungeren
als applaus-dagen. Er is nimmer kritiek, echte fora zijn er niet, en nu
wreekt zich extra dat er voornamelijk ouwe hap in de TK-fractie huist
terwijl de jonkies (Van der Ham, Van der Laan) kennelijk te weinig body
hebben om nieuws te trekken - afgezien dan van recent een domme uitspraak
van Boris H in de Volkskrant.

Mijn vrienden en goede kennissen cirkelen voornamelijk in de sfeer van PvdA
en VVD. Mij valt op dat ze de laatste maanden enorm sneren op D66 waar ze
vroeger alleen wel eens badinerende opmerkingen maakten. Ik vraag me af wat
achter de toegenomen agressiviteit schuilt.

Henk Vreekamp, Utrecht