Wat vind D66 over de afbraak van de WAO ?

Sun Sep 14 10:59:26 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>:
>Dat heel D66 nu op de VVD lijkt, klopt trouwens niet helemaal. Hier in
>Utrecht protesteerde de fractie samen met de SP tegen de nieuwe
>Bijstandswet. Dus, de boel gaat een beetje erg divergeren, denk ik.
>Praktisch gezegd: hoe lang blijft de boel nog bij elkaar, afgezien van die
>Noorderlingen die reeds zijn verdwenen.

 Niet iedereen in D66 zal zich kunnen vinden in een rechts-conservatief
 beleid. Wij zijn echt niet de enigen. Niet dat ik zelf links ben, trouwens.

 Na Prinjesdag zal D66 de gevangene zijn van het regeringsbeleid. Dan kan
 de partij (wederom) geen kant meer op. En dat allemaal om die staatsrech-
 telijke hervormingen (die door VVD al zijn afgeschoten toen de VVD instemde
 met een referendum over een Europese grondwet - dus waar praten we eigenlijk
 over ?).

 Als D66 in de oppositie had gezeten, dan had de partij alle kanten opge-
 kund (en zou de WAO-ingreep ongetwijfeld fors zijnaangevallen i.v.p. verde-
 digd).

>(...) en nu wreekt zich extra dat er voornamelijk ouwe hap in de
>TK-fractie huist terwijl de jonkies (Van der Ham, Van der Laan) kennelijk
>te weinig body hebben om nieuws te trekken (...)

 De laatste zie je uberhaupt nooit en bij Boris Nobelprijs krijg ik altijd
 zo'n gevoel van 'jongen, maak eerst je school nu eens af'.

>Mijn vrienden en goede kennissen cirkelen voornamelijk in de sfeer van PvdA
>en VVD. Mij valt op dat ze de laatste maanden enorm sneren op D66 waar ze
>vroeger alleen wel eens badinerende opmerkingen maakten. Ik vraag me af wat
>achter de toegenomen agressiviteit schuilt.

 Die van mij zitten vooral bij SP en GroenLinks. D66 wordt bij voorkeur be-
 lachelijk gemaakt.

 Maar ik pest ze ook terug...   :-)