Shootdoggies: D66

Wed Sep 10 10:05:38 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Kees van Loon <k.vanloon at WANADOO.NL>:
>Gefundeerde kritiek is zeer zeker mogelijk zo ben ik tegen de pil uit het
>ziekenfonds en voorstander van IVF.

 De gezondheidszorg is er om mensen te helpen die iets mankeren.

 Steeds meer zie je dat een dergelijk streven wordt opgegeven en men er
 een 'dienstencentrum' van wil maken voor mensen waar niets mis mee is
 door diensten te medicaliseren.
 Wie echt iets heeft, dient zich bij te verzekeren (hetgeen zelden kan als
 men al iets heeft). Geld voor dat bijverzekeren is er trouwens ook niet
 want wie echt iets heeft moet uit de WAO en heeft zelfs geen recht meer
 op bijstand.

 Een van de weinige sectoren van de gezondheidszorg die wel presteert, is
 de tandheelkunde en juist die ligt onder vuur. Dat is dus zo dom als ik
 weet niet wat. Je moet goed functioneren juist belonen en als voorbeeld
 stellen voor de sectoren waar men maar wat aan rodzooit. Waarom zou men
 het daar beter gaan doen als men weet welke straf daarop staat ?

>Over JSf en IRAK kan ik gefundeerde kritiek geven,

 Ik ben benieuwd wat er gebeurt als de eerste Nederlander wordt omgelegd.
 Nu is er heisa om een Nederlandse oorlogmisdadiger die in Duitsland voor
 de rechter komt, terwijl het niet erg goed tot de mensen doordringt dat
 WIJ dus momenteel de nazi's in Iraq zijn. Bush hoeft maar in z'n vingers
 te knippen en Nederland trekt de beurs weer open (je moet toch wat doen
 men al die bezuinigingen).

>Volgens mij ben je een beta-wetenschapper en je weet dat de natuurwetten toch
>niet zo zwart-wit zijn. Dat het CDA duidelijk op afgerekend wordt is waar.

 Ik ben dan ook niet absolutistisch. Maar degenen die korte metten willen
 maken met de verzorgingsstaat zijn dat dus wel - tot op het waanzinnige
 af. Zag je Zalm gisteren bij Netwerk ? - die man straalt zelfs ANGST uit.
 Men lijkt vervult van dezelfde haat jegens de medemens die in een afhanke-
 lijksheidspositie verkeert (reden: de mens dient voor zichzelf te kunnen
 zorgen en wie dat niet kan is dus geen mens) als Bush en zijn neoconserva-
 tieve bende. In die hoek hoort D66 dus niet thuis.

 Ik zie niet in waarom je zou wachten met de kritiek daarop totdat men z'n
 plannen ten uitvoer heeft gebracht.

>Maar laat het kabinet eerst bewijzen wat ze hebben gedaan.

 Ik vind het godgeklaagd als je ziet wat er momenteel allemaal gebeurt mede
 uit naam van D66 en er dan een Democraat in de bus glijdt waarin GEEN ENKEL
 WOORD aan dit alles wordt besteed. Geen enkel. Helemaal niets.

 Kennelijk is het wachten op de bewijzen...?

 Marc Fluks, Amsterdam