Shootdoggies: D66

Mon Sep 8 12:02:47 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Kees van Loon <k.vanloon at wanadoo.nl> over mijn lijst van problemen en eigen-
 tijdse oplossingen:
>Meneer Fluks je hebt een vertekend beeld van de werkelijkheid. Inhoudelijke
>argumenten zie ik niet van je. Je hebt kritiek, maar je komt nooit met een
>oplossing, behalve over alternatieve energie. Dit kabinet is geen rozengeur en
>maneschijn, dat zeg ik niet. Ik zeg ook niet, dat je geen kritiek mag hebben,
>want deze heb ik ook, maar hopelijk kom je eens tot gefundeerde kritiek.

 Gefundeerde kritiek is, in de gevallen die ik noemde, onmogelijk.

 Of je vindt het prachtig (bijv. voor de doorgewinterde liberaal, die denkt
 zelf de dans te ontspringen als de maatschappij omver wordt getrokken) of
 niet (de rest van de mensheid). Er is geen middenweg tussen vernielen en
 instand houden.

 Jij geeft 'D66-reacties' als middenweg (leuke vondst, trouwens) maar het
 gaat er om wat een kabinet waar D66 inzit, daadwerkelijk aanricht. Dat is
 het enige dat telt.

 Persoonlijk vrees ik dat het kabinet pas valt wanneer 'de voorstellen de
 Graaf' m.b.t. staatkundige vernieuwing onderuit worden gehaald door VVD en
 CDA. Maar dan is het echte onheil, de sociale afbraak van Nederland, dus al
 geschied (en wat heb je aan een referendum als je niets meer te zeggen
 hebt ?).

 Wat velen zich niet realiseren is dat de afkeer (om niet te zeggen: haat)
 van de burger van de politiek aanzienlijk groter is dan onder Paars. Ik
 uit me nog heel gematigd (maak een grapje met dat 'Shootdoggies' en zo)
 maar de meeste mensen zijn helemaal niet meer gematigd. Of men wil hoe dan
 ook bloed zien, of men keert zich kokhalzend van zit zootje af.

 Balkenende is gewoon een miezerig en vervelend mannetje. Met plaatsvervan-
 gende schaamte zag ik van de week die vertoning in de 'Oval Office' van het
 genie George Bush. 'Watt en Halfwatt in de grotemensenwereld' zal ik maar
 zeggen.

 En hoe reageert de politiek op dit alles ? Met meer veiligheidsmaatregelen
 rond het parlementsgebouw...   :-(

 Tja, dat kan natuurlijk ook.