Stroomprivatisering

Sat Sep 6 09:49:01 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>:
>Grappig dat pg Brinkhorst zich als minister uitslooft om de steeds meer
>mislukkende privatisering van de stroom goed te praten (zie Volkskrant Forum
>2 september) en niemand op deze lijst reageert.

 Nou, voortuit...

 Van de week merkte LJB op dat de stroomprijs nogal omhoog moet. Reden:
 als de stroom niet geliberaliseerd zou zijn, dan zou de prijs van de
 stroom aanmerkelijk hoger zijn geweest dan nu (hoe durft iemand zoiets
 uberhaupt te zeggen ?). En dus...

 Langzamerhand vraagt een mens zich af of het nog idioter kan. Probleem
 is, Henk, dat waanzin zich moeilijk laat bediscussieren. Wat voor zinnigs
 kan men zeggen over de inbreng van D66 in het afbraakbeleid van JPB-II ?
 Dat we lekker tekeer gaan met de moker, dat we de bijl zetten aan de ver-
 zorgingsstaat ? Dat het goed is dat we zo benepen zijn als het maar kan ?
 Lijkt me niet iets om erg trots op te zijn.

 Ik zou niets positiefs weten te zeggen. De partij is weer eens volkomen
 de weg kwijt. BD is spoorloos terwijl de bedoeling van de participatie
 van D66 was dat 'we' de media zouden halen of zoiets (in elk geval had
 het niets met politiek te maken - stel je voor !)).

 De puinhoop in de Nederlandse politiek is nog nooit zo groot geweest als
 nu. We zijn terug in de 19e eeuw, lijkt het wel. De eeuw van de revolu-
 ties.

 Onze partij zou zich moeten schamen...!

 Marc Fluks, Amsterdam