Stroomprivatisering

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Sep 6 08:57:07 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Schuwe democs,

Grappig dat pg Brinkhorst zich als minister uitslooft om de steeds meer
mislukkende privatisering van de stroom goed te praten (zie Volkskrant
Forum 2 september) en niemand op deze lijst reageert. Het kan toch niet zo
zijn dat iedereen toevallig afgelopen week net zo druk was als ik.

En dan gister de sneer van bioloog en columnist Ronald Plasterk over de
argumentatiefouten van B. Ik dacht dat dit een hoogstandje was van D66,
redeneren. Niemand reageert. Zijn die honderd aangeslotenen op dit forum nu
allemaal bangelijke voorlichters die sowieso nooit met hun mening naar
voren komen en alleen deze lijst lezen om argumenten (van tegenstanders) te
verzamelen?

Of moeten we Brinkhorst in die zin volgen dat we een enorme zak geld voor
stimuleren van privaten plus een enorm staatsapparaat ter controle van
d'een en d'ander uit de belasting moeten fourneren? Dan betaalt de
consument meer via prijs en belasting maar heeft'ie wel minder tot niks te
vertellen. Noemen wij dit nu democratie?

Kom op amateurkapitalisten met 6 zeteltjes in de TK (peiling NOVA gister).

Henk Vreekamp, Utrecht.