Noodzaak tot loonmatiging

Wed Sep 3 11:15:42 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder:

 Douwe Osinga <dmo at OBERON.NL>:
>Tja, het schijnt het beste te zijn wat we hebben, maar erg indrukwekkend
>is het vaak niet, nee. Two economists, three opinions, zoals het heet.

 Een neef van mij heeft economie gestudeerd en die noemde het ooit een
 'gedegen middelbare-school' opleiding.

 Douwe,
>...maar verder ben ik het me je eens dat Europa een niet al te fraai
>compromis is. Maar voor complete visies is er ook geen draagvlak, dus
>wat ga je doen?

 Omdat er geen Europese staat komt, ben ik tegen de EU. Ik stem dan
 ook niet voor het Europese parlement. (Als het zo doorgaat met het
 huidige kabinet en D66 daar geen afstand van neemt, stem ik de vol-
 gende keer wellicht ook niet voor de TK, trouwens - ik moet van dat
 asociale afbraakgedoe niets hebben).

 Op zich ben ik niet tegen een Europese staat. Gezien de uiterst
 primitieve staatsinrichting van Nederland zou dat opgaan in ... een
 enorme verbetering inhouden (daar staan dan weer een benepen moraal
 tegenover -maar die kant gaan we in Nederland nu ook al op).

 Allemaal Engels spreken lijkt me al een hele vooruitgang... Ik vind
 het raar dat degenen die onze staat met hun Europese feestje zoveel
 mogelijk pogen te ondermijnen, de Nederlandse taal niet willen opge-
 ven. Terwijl dat laatste toch een kleinigheid is vergeleken bij het
 eerste.