Alternatieve Energie Bronnen

Douwe Osinga dmo at OBERON.NL
Tue Sep 2 17:08:53 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> beseft dat wij in Europa 6 mld euro subsidie geven aan de nog steeds niet
> rendabele  atoomindustrie, die nog kankerrisico's meebrengt ook,

Beste K-PAX,

Je noemt het getal van 6 mld euro te pas en te onpas; ik zou graag weten hoe
dit bedrag opgebouwd is. In een eerdere post stel je dat het Europese
subsidie is. Dat suggereert sterk dat het hier gaat om Euratom, het
instituut
van de Europese unie dat zich inderdaad met onderzoek naar kernenergie
bezig houdt.

Volgens een persbericht van Greenpeace (NB), is het budget van Euratom voor
de periode 2000-2006 echter 1.23 miljard euro, ie op jaarbasis iets meer dan
200 miljoen. Kan je aangeven hoe je aan de overige 5.8 miljard komt?

Voor het overige zou ik je graag verzoeken te proberen minder op de man
te spelen in je discussies. Een zinsnede als "Dit zijn allemaal
feiten, doorberekend door mensen waarbij jou iq en kennis op dit gebied
afsteekt als een wiskunde-knobbel, dat bij nader inzien gewoon een bult
blijkt te zijn, gestoten aan de feiten die zij presenteren" hoort naar
mijn mening niet thuis in serieuze discussie.

Douwe Osinga
http://douweosinga.com
Afd. Amsterdam