Alternatieve Energie Bronnen

Tue Sep 2 16:29:33 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 14:47 02-09-2003, K-PAX wrote:
>Eric wrote:<
><Ook is het niet zo dat de Amerikaanse overheid al tot dit
>project heeft besloten. Hoewel je dat wel min of meer
>suggereert>
>
>Dat suggereer ik helemaal niet, het woordt Amerikaanse overheid komt niet
>eens voor in mijn mail,

Weet je dat wel zeker? Deze zin komt uit jouw bericht:
"Net een stukje op internet gelezen van de Amerikaanse overheid."

>ik heb het over "De Amerikanen", als de amerikanen,
>die dit project, met cijfers en al, voor mogelijk houden.

Iemand schrijft in een boek dat het mogelijk is.
En dan schrijf jij: "tenminste zo denken de Amerikanen er
wel over." Waar blijkt dat uit?

>The Phoenix Project geeft je alle feiten tot een realistische duurzame
>stroomvoorziening....

Het geeft een rekenmodel, bedoel je.

>Je hebt het rapport gelezen, zeg je,

Waar heb ik dat gezegd?

>ik zeg, als je beseft dat wij
>in Europa 6 mld euro subsidie geven aan de nog steeds niet rendabele
>atoomindustrie, die nog kankerrisico's meebrengt ook, waarom is er dan geen
>6 mld euro beschikbaar, om zo'n project, a la Phoenix Project, te
>financieren,

Waarom vraag je dat niet aan de mensen die daar over gaan?

>En dan wil jij mij vertellen, dat "een atoomlobby" en "een fossiele
>brandstoflobby" daar niks mee te maken hebben???

Ik weet het niet. Jij weet het ook niet.
En aan speculaties hebben we ook niets.

>en in Europa hebben we een gelijksoortige structuur wat
>betreft het behouden van atoomenergie...

Hebben wij in Europa een atoombaron op een presidentszetel?

>En je weet het Eric, onderbouw jouw zgn. "sterke" tegenargumenten dan ook
>eens met CIJFERS, want je zegt het zelf, ik sla overspannen wartaal uit, en
>jij komt alleen maar met "harde, op cijfers gebasseerde argumenten"

Helemaal niet; ik kom met tegenwerpingen.
Jij zegt dat het kan. Dan ligt de bewijslast bij jou.
Ik hoef niet te bewijzen dat het niet kan.

>98% van de wereld is bedekt met water,

Best mogelijk.
Toch is er in sommige landen een tekort aan water.

Erik vdMb