files en huisvesting

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Oct 31 03:41:23 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart,

Je schreef onder meer:

> In het openbaar vervoer heb je ook geen privacy, en minder controle over
> wanneer je reist, en je moet eerst nog maar bij het station of de halte
> zien te komen (en dan lekker wachten). En dan merken dat bus en trein
> nog best behoorlijk duur zijn (om over de taxi maar te zwijgen).

 Ik schreef eerder al, naar aanleiding onder meer van jouw kritiek op al het
geouwehoer hier (wat op zich wel weer terecht was):

*Vergeet hierbij ook niet, dat  we graag willen, dat zowel man als vrouw aan
het arbeidsproces deelnemen en het bij twee carrierepatronen zeer
onwaarschijnlijk is, dat beide partners altijd werk kunnen vinden in de
naaste -te befietsen- woonomgeving. Er zal dus altijd woonwerkverkeer zijn.
En zoeken naar huisvesting in centrum gemeentes. Utrecht kan er van
meepraten. Overigens begrijp ik dat gemopper op OV niet. Doordat ik werkzaam
ben bij een Hogeschool in Rotterdam en daar verantwoordelijk voor de
deeltijd, kan ik later op de dag met voordeelurenkaart reizen, en is er inde
eerste klas ruimte zat. En ook al hapert er wel eens wat in het trein
verkeer, de dagen die ik in de afgelopen 5 jaar daardoor heb moeten missen,
zijn op de vingers van 1 hand te tellen. En zowaar, de treinen worden nu nog
rookvrij ook!*

Kortom, met een flexibel stesel van  werktijden en OV heb ik geen digitale
carpoolers nodig. De trein is natuurlijk al een uitgebreide carpoolset, en
via internet kun je alle reizigersinformatie denkbaar van te voren krijgen.
En in een treincoupé heb je meer privacy dan met je 3 collega''s in een FIAT
500, retro natuurlijk, want niemand hoeft met iemand een geforceerd gesprek
aan te gaan.

En tot slot denk ik, dat alle rijdende vrouwen problemen met jouw voorstel
zullen hebben. Je staat in de file, ziet een aardig meisje naast je en gaat
met haar communniceren: Vrij ik of vrij jij. Ik zie een probleempje in het
kader van de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Groet, zo niet toet toet,

Tjerk