burgemeester

Jasper Diekema jasper.diekema at WANADOO.NL
Mon Oct 27 20:36:15 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste iedereen,

Ten eerste wil ik aangeven dat een gekozen burgemeester het duaal bestuur
ten goede zal komen. De raad kan met een eigen gekozen mandaag het
democratisch gekozen College controleren. Ik wil hier wel bij aanttekenen
dat ik me weleens afvraag of het de kwaliteit van het bestuur ten goede zal
komen. Maar goed, ik heb alle vertrouwen in de burger. En daar gaat het
natuurlijk om in deze discussie. In hoeverre vertrouwen wij de burgers en
willen wij ze verantwoordelijkheid geven om keuzes met directe gevolgen te
maken. Het is natuurlijk een een aloude discussie tussen de indirecte en
directe democratie.
Vanuit D66 visie is het volgens mij logisch dat wij voor de directe
democratie kiezen. Wij geloven toch in de eigen verantwoordelijkheid????
Althans, daar geloof ik zelf wel in!
Daarnaast denk ik dat een bestuurder met meer democratisch mandaag ook meet
draagkracht zal krijgen om problemen op te lossen.

Jasper Diekema