visum

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Oct 10 21:43:52 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz,

Ik ben het met je eens dat we in onze angst voor teveel vreemdellingen veel
te ver zijn doorgeschoten in onze behoefte ons daartegen te beschermen. Nog
steeds is voor menig hier werkzame buitenlander de jaarlijks voorgeschreven
gang naar de vreemdelingen politie voor verlenging van de
verblijfsvergunning een kwelling, vol met onnnodige procedures. Zou
Nederland nu echt bang zijn voor een invasie van een hele horde Javanen en
Balinezen? Of met peniskokers versterkte papoea's? Ik denk dat je in normaal
maatschappelijk verkeer zorgvuldige criteria kan formuleren, die niet zo
verkrampt zijn als we met zijn allen hier en nu in Nederland willen. Maar
ja, zolang mijn tante in Bathmen doodsbenauwd is voor Marokaanse jongeren
(het schijnt dat ze er daar laatst een hebben gezien, hij vroeg de weg naar
Marokkelo), zal dit de crux van het toelatingsbeleid vormen. En daarbij
mogen we niet discrimineren.

Groet,

Tjerk