visum

edebets1 at EURONET.NL edebets1 at EURONET.NL
Fri Oct 10 16:23:55 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Louwrens,

Dit gehele gedrag begint een beetje op "oog om oog, tand om tand" te lijken.
Ik wil zelfs de situatie omkeren:
Moeten wij als Nederland een vuisumplicht instellen voor Australiers omdat alle
nationaliteiten (behalve Nieuw Zeelanders) een visum nodig hebben om kangaroos
te gaan bekijken?
Dat je een retourticket verplicht stelt, ok. Maar dat van de
werkgeversverklaring is inderdaad onzin.
Bovendien zitten we nog met het overbekende "Schengen". Heeft een Indonesier
ook een werkgeversverklaring nodig om pakweg België of Duitsland binnen te
komen en vervolgens zonder dat er een marechaussee naar kraait vrolijk
Nederland binnenloopt?

We moeten, denk ik, ons visumbeleid A: aanpassen aan het geldende Schengen
beleid en B: binnen dat beleid met z'n allen kijken hoe de toelatingseisen voor
landen buiten het Schengen gebied zijn voor ingezetenen van de Schengen landen.

Ernst Debets/
Zaanstad