Neuklust (Was:Re: Nepotisme in Opmeer)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Oct 4 13:18:47 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ja?

Ja natuurlijk. De opmerking (hoezo bewering?) van Hein
betrof een bepaalde context.

Jij komt met een volstrekt andere context aan zetten.

ZO kan ik het ook.
Heet dat niet een stropop?

> Dat kun je zelf even opzoeken. Of even wachten tot de bekende
> jurist mijnheer Westerouen van Meeteren dat voor je heeft
> gedaan.

Ik wacht even of iemand anders dat zou willen doen. :)

> Die zijn van jou! :-)

:). Nou, mooi niet dus.

> Nee, want bij BDSM geldt altijd een stopwoord of stopformule.
> Er lijkt dus wel sprake van onmacht, maar er is geen sprake
> van onmacht.

Precies. Enkel binnen de juiste context te beoordelen, en
per geval. Jij trekt de opmerking van Hein in een volstrekt
andere. Wat is hier de context?

> Die van Hein, bedoel je?

Nee, want dat was een opmerking. Iedereen met een beetje
open vizier had gekozen voor de context zoals die was en
niet breder getrokken om er een (eigen?!) ander verhaal mee
te willen bevestigen.

Mag ik er op wijzen dat *jij* het bent die er een eigen
verhaal van maakt in de richting zoals dat is gebeurd?

Dat dit patroon zich herhaald met de regelmaat van de klok,
(je goed recht hoor) maar volstrekt doorzichtig voor een
ieder die zich er een beetje in heeft verdiept.

Ik mij door jouw belemmerd voel een open en eerlijke
communicatie met je aan te gaan, vanwege een voortdurende
dreiging een loyaliteits vraag te moeten beantwoorden.
Herkenbaar? En waarom moet ik die last met je meedragen?

En heb ik daarom (met zoveel woorden) gevraagd?

> Hein baseerde zich kennelijk op het volgende:

Mag Hein voor zichzelf spreken, of zetten we een nieuwe
stropop op?

Bovendien betreft het hier de wet.
Is die nog van deze tijd?
Of misschien op punten al achterhaald, gezien de leeftijden
die worden gehanteerd?

En is die geschreven met het belang van de jongere voor ogen
of golden hier andere normen?

> [...]
> ondergeschikte met een derde opzettelijk teweegbrengt of bevordert;
> 2° met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de
> vierde categorie, hij die, buiten de gevallen genoemd onder 1°, het plegen
> van ontucht door een minderjarige wiens minderjarigheid hij kent of
> redelijkerwijs moet vermoeden, met een derde opzettelijk teweegbrengt of
> bevordert.
> - 2. Indien de schuldige van het plegen van het misdrijf een gewoonte
> maakt, kunnen de gevangenisstraffen met een derde worden verhoogd.

Met dank voor de opsomming.

Maar had je nu het opstapje via Hein perse nodig om die hier
te plaatsen?

En probeer jij mij nu wijs te maken dat Hein dit opgezocht
heeft?

> De bewering: "In dit land mag je neuken met wie je wil, en
> wanneer je wil, als je maar geen aantstoot geeft in het
> openbaar." is dus volstrekt onjuist. QED.

Probleem is dat ik niet weet of jouw bewering waar is: "Hein
baseerde zich kennelijk op het volgende: ....."

Of is de stropop compleet nu?
Kan die in de hens nu?

Dus je mag wel aanstoot geven begrijp ik uit jouw bewering
en redenering.

Henk Elegeert