Nieuwe dualisten en Europese Verkiezingen

gvkooten gvkooten at PLANET.NL
Fri Nov 28 15:45:45 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Democraten,

Kijk vanavond allemaal naar Netwerk. Dit programma besteedt vandaag aandacht aan de nieuwe dualisten in de Tweede Kamer, nl. Jozias van Aartsen en Boris Dittrich.

Verder wil ik u hierbij eenmalig informeren over nieuwe ontwikkelingen rond de Europese Verkiezingen.
Ik zal samen met een aantal andere kandidaten voor het EP een team-Sophie oprichten. We gaan er voor zorgen dat Sophie echt leiding kan gaan geven aan een fractie! We willen de meest intensieve Europese Campagne ooit gaan neerzetten, met als resultaat 4 zetels voor D66 én voor kiezers betekenis geven aan D66vertegenwoordiging in het EP. Verder willen we inzetten op een fractie die als team gaat functioneren. Dit lukt niet als er alleen D66-kandidaatlijsttrekkers in het EP komen.

De berekende houding van vele leden waaronder kandidaatlijsttrekkers (gebaseerd op peilingen) ten aanzien van de verkiezingsuitslag vind ik bizar en niet motiverend. Ik heb begrepen dat de verkiezingen in 1999 zeer onprofessioneel gelopen zijn; weinig voorbereiding, spirit of activiteit met zin. Juist vanwege het feit dat D66 op dit vlak zo amateuristisch is geweest, veronderstel ik verkiezingswinst bij een uitgekiende campagne met een rol voor iedereen.

U zult in mij wellicht niet de meest ervaren kandidaat herkennen. Dat is ook niet relevant. Een lijst met Sophie, Johanna, bijvoorbeeld Robert, mijzelf e.e.e.a. is uitgebalanceerd genoeg om veranderingen tot stand te brengen in Europa.

Wel kunt u van mij een revolutionaire en enthousiasmerende campagne verwachten, geheel in de spirit van onze foundingfathers. Zet Unico op vier, de overige teamleden op drie, twee, vijf én we hebben een deal!

Hartelijke groet,

Unico van Kooten

en het team-Sophie