Labiliteits-pact: Eurofiel vliegt uit de bocht

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Nov 27 03:05:56 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joost Wery wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Er wordt met de "wijsheid" van nu wel erg makkelijk beweerd dat het
> stabiliteitspact altijd al een wassen neus was.

Als dat zo is dan kan dit kabinet naar huis. Nederland
bezuinigd om aan de 3% grens te voldoen. Dat is nu niet meer
nodig. Met het onderuitzakken van het pact is ook Europa een
wassen neus geworden.

 > Kan jij me vertellen dat je
> ook in de tijd van de onderhandelingen over het pact al voorspeld hebt dat
> uitgerekend Duitsland - de pilaar onder het pact - Het pact zou laten
> instorten?

Juist dat is zo'n belangrijk gegeven. Er is dus geen pact
meer en er werd ook niet over onderhandeld. Het is nu
geschonden en heeft daarmee de functie verloren.

Europa is vanaf nu in verval.

Kan iemand me nog uitleggen wat de zin is van het stemmen
voor Europa?

Henk Elegeert