Zwak van waarde

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu Nov 13 13:30:04 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny Bruce wrote:

[knip]

> Ik en vele met mij hebben Willem helemaal niet gevraagd om iets te
> vervullen...

Komt mooi uit want jij bent het Nederlandse volk niet.

> Lijkt me niet he. De eed van de tweede kamerleden spreekt van trouw aan de
> koningin, er wordt op geen enkele manier gerept over trouw aan de
> kiezer. De
> koningin benoemd de formateur, en heeft wel degelijk een stem in het
> kapittel. Kortom ik er zijn vele acties die Zij rechtmatig of onrechtmatig
> neemt die zich aan de democratie ontrekken.

Ik heb het over zelfbeschikking, jij hebt het over details die daar in
de praktijk helemaal geen enkele afbreuk aan doen.

> Een gekozen functionaris kan je naar huis sturen. Vraag maar aan de oude
> Bush...

En aan Saddam Hussein, Mugabe, Putin, Shevardnadze, Castro, Milosevic,
enzovoort enzovoort.

Hopelijk past Bush junior (of één van zijn opvolgers) niet in dat rijtje
thuis.

Wat Nederland betreft, als we dat willen kunnen we op democratische
wijze de monarchie afschaffen.

[knip]

> Sterker nog hij zou zijn mond moeten houden als hij daar niet zeker van was

Zucht. Lenny vertelt de minister president wat hij wel en niet mag doen.
En wel dat voor zo'n functionaris het hebben van enige eigen visie
verboden is. Net wat ons land nodig heeft, een premier zonder visie.

Bart Meerdink