Steun voor D66 motie gevraagd ivm Irak oorlog

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Nov 5 00:02:03 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Herman Beun over de relatie tussen het congres en de TK fractie:
> Als ze al instructies zou kunnen ontvangen dan
> was het van de D66-kiezers, maar never nooit van de leden van D66

Hoe zie je dat voor je? Wie zijn die kiezers? Hoe stellen ze instructies
op? In de Nederlandse 100% representatieve democratie zetten kiezers
zichzelf gewoon 4 jaar buitenspel. Gelukkig hebben we nog kritische
partijleden - waarvan de overgrote meerderheid toch ook wel op D66 zal
hebben gestemd - die net iets meer mogelijkheden hebben om de vinger aan
de pols te houden.

Desalnietemin heb je formeel natuurlijk gelijk, maar ik hoop dat je je
als toekomstige Europees parlementarier (mijn steun heb je!) niet al te
formeel gaat opstellen.

Groeten,
Mark Giebels