Steun voor D66 motie gevraagd ivm Irak oorlog

Herman Beun herman.beun at SKYNET.BE
Wed Nov 5 00:34:12 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:

> Hoe zie je dat voor je?

Niet. Dat is het probleem met (representatieve) democratie he: dat je
nooit precies weet wat je kiezers van je willen omdat ze maar een keer
in de vier jaar kunnen stemmen. En dus altijd maar zo'n beetje moet
gokken hoe ze je over vier (of vijf, in het geval van het Europees
Parlement) jaar zullen beoordelen.

> Gelukkig hebben we nog kritische partijleden - waarvan de
> overgrote meerderheid toch ook wel op D66 zal hebben gestemd
> - die net iets meer mogelijkheden hebben om de vinger aan
> de pols te houden.

Tuurlijk, daarom weegt dat ook wel heel zwaar mee. Ik kan me zo gauw ook
geen geval herinneren waar een fractie een congresuitspraak
overduidelijk genegeerd heeft. Maar laten we het ook niet overdrijven:
uiteindelijk zijn die leden echt niet zo representatief voor onze
kiezers. En uiteindelijk zijn het wel de kiezers aan wie je
verantwoording schuldig bent.

> Desalnietemin heb je formeel natuurlijk gelijk, maar ik hoop dat je je
> als toekomstige Europees parlementarier (mijn steun heb je!)
> niet al te formeel gaat opstellen.

Uhm... ben ik nu niet minder formeel dan jij? ;-)

/Herman

Herman Beun       kandidaat lijsttrekker Europees Parlement
Herman.Beun at skynet.be               http://www.2voorD66.nl/
-> Europese nieuwsbrief: http://www.2voorD66.nl/nieuwsbrief
-> Stem ook even in de web-poll:   http://www.d66.nl/ep2004