Politiek steekspel was Re: Dat komt ervan: gebrek aan visie

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Nov 4 03:27:21 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> [knip]
>
> Henk, je weet dat Mabelgate me weinig interesseert,

Wat mij betreft ging het niet om Mabelgate, Bart, maar om
onze democratie en hoe er wordt omgegaan met verantwoording
afleggen tegenover de TK en de kiezer.

Ik heb veel (mogelijk - toch nog - niet alles) gelezen en
gezocht naar een plausibele verklaring voor het niet
indienen van die toestemmingswet. Velen verklaren het daar
mee eens te zijn, maar nergens staat omschreven waarop dat
gebaseerd is.

Dat heeft m.i. niet zoveel heel veel met Mabelgate te maken,
toch?

 >  en dan zo'n lang verhaal ...

Sorry. :)
Ik had 'em ook al van een ander subject voorzien.

> Als het er om gaat om goede hoogte te krijgen van Balkenende en de
> andere betrokken spelers, dan zijn er toch genoeg andere, wel
> belangrijke onderwerpen die die gelegenheid geven?

Absoluut. Denk maar aan het strafbaar stellen van SPAM,
bijvoorbeeld. Vele landen doen dit kennelijk al. Willen het
(groeiende) probleem ook werkelijk aanpakken, maar hier mag
Joop Wijn en Donner zich beperken tot de belangen van
commercie.

> En eigenlijk wist ik al wel meer dan me lief was over Balkenende,
> Donner, Verhagen al vóór dit kabinet er was.

Dus jij bent (ook) niet zo blij met D66 in deze regering?

 > Gelukkig hebben ze met Joop
> Wijn nog tenminste één figuur in huis die ik kan waarderen, daar troost
> ik me maar mee.

Om zijn plannen om de belastingen tot een (inkomens)
instrument te maken, Bart?

Van Joop herinner ik me weinig dat me positief zou stemmen
over hem, in tegendeel. SPAM is nog steeds niet strafbaar en
  bij EZ terecht gekomen, waardoor er een vermeend
economisch belang mee gediend zou zijn. En heeft ie websites
in het leven geroepen waar niemand op zat te wachten.

ICT was in het vorige kabinet voor een belangrijk deel bij
hem komen liggen en is het ontzettend stil geworden rond
deze thema's sindsdien.

En dat terwijl D66 de kenniseconomie hoog in haar vaandel
heeft staan.
http://www.d66.nl/_downloads/tk/innovatieplankenniseconomie.pdf

Het verwonderd mij in hoge mate.

Mijn visie zou zijn om maar eens met ICT aan de slag te gaan
  en de stroom woon-werkverkeer daarmee aan te sturen. :)

Of een betere verdeling van de werkplaatsen van bedrijven
met een bredere - dichter bij de klant (ook werknemer) -
spreiding.

Henk Elegeert