Politiek steekspel was Re: Dat komt ervan: gebrek aan visie

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Mon Nov 3 23:38:42 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

> Bart Meerdink wrote:
>  [knip]
>  > Henk, vraag je eens af, wat levert zo'n politiek
> steekspel in de 2e
>  > kamer nou echt op? Wat is iedereen er wijzer van geworden?
>
> Ik ben heel wat wijzer geworden inmiddels, Bart. Deze MP
> laat zich afschepen met een ondermaats onderzoekje en als
> blijkt (hij heeft immers niet zelf verantwoordelijkheid
> genomen voor een eigen onderzoek op voorhand terwijl er
> voldoende tekenen aan de wand waren) dat hij gedoken is,
> speelt hij de zwarte piet toe aan hen die er belang bij
> [...]

[knip]

Henk, je weet dat Mabelgate me weinig interesseert, en dan zo'n lang
verhaal ...

Als het er om gaat om goede hoogte te krijgen van Balkenende en de
andere betrokken spelers, dan zijn er toch genoeg andere, wel
belangrijke onderwerpen die die gelegenheid geven?

En eigenlijk wist ik al wel meer dan me lief was over Balkenende,
Donner, Verhagen al vóór dit kabinet er was. Gelukkig hebben ze met Joop
Wijn nog tenminste één figuur in huis die ik kan waarderen, daar troost
ik me maar mee.

Bart