files en huisvesting

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Sat Nov 1 19:22:11 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Best wel een zeer grote knip hier...

>Ja, de stem van de asfalt-lobby, om met John te spreken. Ik vind het een
>grotere uitdaging om op een effectievere manier met de bestaande
>infrastructuur om te gaan. Het is het verschil tussen structurele winst
>(10% meer rendement) en éénmalige winst (een stukje extra weg, en dat
>kost ook nog veel onderhoud).
>
>Bart Meerdink

We komen niet tot een vergelijk hier. Wel zou ik als laatste willen opmerken
dat "het effectief omgaan met de bestaande infrastructuur" nu geleid heeft
tot een roadrage realiteit. Het experiment om met het bestaande wegennet de
problemen op te lossen duurt nu ongeveer 15 jaar en kan beschouwd worden als
"fully bad" oftewl 100% mislukt.
De kosten van het file rijden in termen van verloren tijd, frustatie,
economische consequenties, frustratie, luchtvervuiling, frustratie, en nog
ongeveer 5 andere zijn  op geen enkele manier goed te praten. De oplossingen
van dichter bij het werk wonen, poolen, kunnen allemaal een beetje helpen
voor sommige mensen. Het probleem is niet incidenteel (spits) maar
structureel (de gehele dag) en dat los je zo niet op.

Als voorbeeld: De overheid besluit dat west friesland ontsloten moet worden,
er komen in 15 jaar tienduizenden huizen en honderduizenden bewoners bij. Er
wordt, weer door diezelfde overheid, grond voor huizenbouw tegen
exhorbitante prijzen verkocht, en inplaats van het gedeeltelijk te
investeren in de wegen.. moet dat allemaal over 2 baans wegen en dus een
verkeersinfarct.

Op zijn Hawaiiaans PAU already
Lenny

>(D66 at nic.surfnet.nl).
>tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66
>alleen: SIGNOFF D66
>Het on-line archief is te vinden op:

Help STOP SPAM with the new MSN 8 and get 2 months FREE*