Waterschapsverkiezingen STEM Liberaal STEM Kalhorn

Herman Beun herman.beun at TISCALI.BE
Thu May 22 00:16:38 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Laurens Kalhorn schreef;

> Dan is het waterschap een VVD'er zeker.
>
> Het waterschap adverteert met deze stelling!

OK, dan geeft je stelling de bestaande situatie weer. Maar dat is zo'n
open deur dat ik me niet kon voorstellen dat je hem wilde intrappen.
Daarom interpreteerde ik je stelling als "wie meer betaalt, mag meer
bepalen".

> Basis discussie kan zijn, of je uiteindelijk voor alles een
> verkiezing/referendum moet houden omdat de burger/kiezer er
> (belasting)geld voor betaalt.

Middelen uit de algemene pot natuurlijk, en daarvoor gelden gewoon de
normale verkiezingen en referenda. Ik vind het wel heel schattig dat de
waterschappen na zoveel eeuwen nog steeds bestaan, maar doelmatig is
anders (zoals je cijfers hieronder laten zien). Zo langzamerhand moeten
we water maar eens op dezelfde manier gaan behandelen als andere
infrastructuur.

> Moeten we 5% van het budget van het Waterschap van het
> afgelopen 4 jaar uitgeven aan verkiezingen-organiseren
> om de representativiteit van de belastingbetaler wier
> geld voor 40% opgaat aan de incassokosten te kunnen
> waarborgen?

Precies! Laten we dat geld maar liever aan onderwijs besteden.

Herman Beun                       http://www.hermanbeun.info/
Herman.Beun at yucom.be                      Brussel, Vlaanderen
*representative democracy is a contradiction in 4 year terms*