Crisis in D66

Wed May 14 11:09:05 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helemaal eens Henk,

Wat betreft de concrete punten waarin de kiezers geoonteresseerd zijn!

Ben dan ook teleurgesteld dat iedereen voorbij gaat vooralsnog aan mijn
bezwaar tegen het hap snap plan geen overwaarde meer te mogen belenen bij
verkoop huidig en koop nieuw huis. Want wat is de ratio dat (multi)
miljonairs extreem hoge hypotheken mogen blijven aftrekken (de rente dan)
van hun belasting over extreen hoge inkomsten, terwijl armere sloebers hun
enige kapitaaltje naast een veel bescheidener inkomen, hun zogenaamde
overwaarde, strikt in hun volgende huis moeten stoppen. Waanzinnig toch
vanuit concrete ongelijke behandeling bekeken. Kortzichtig. Pak nu eens de
principiele vraagstukken aan!

Als Boris in zijn formatiebericht schrijft: misbruik aanpakken, is dan de
enorme hypotheekrenteaftrek van miljonairs met enorm kapitaal uit andere
bronnendan overwaarde niet veeleer aan te pakken? Oude gevallen? Bah.

Fritz