Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Constantijn Dolmans dolmanscpim at HOTMAIL.COM
Tue May 13 16:56:09 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste John e.a.,

Inderdaad moeten we er voor zorgen niet dezelfde fouten te maken als in 1994
en de jaren daarna. Bijsturen en gas geven als 'de macht teveel corrumpeert'
(en dat doet het altijd in de zin dat mensen hun zelfkritiek verliezen).
Maar er is natuurlijk wel wat veranderd de afgelopen tijd. Allereerst rennen
we niet meer als een kip zonder kop achter onze 'leider' (indertijd van
Mierlo) aan en zijn de leden veel kritischer geworden. Het zelfbewustzijn is
behoorlijk toegenomen.

Daarnaast hebben we een vernieuwingsagenda geintroduceerd. Ik geeft toe, die
moet voor een deel nog in de praktijk gebracht worden maar daar kunnen de
leden het LB ook op aanspreken. Eén van de onderdelen is de 'politieke
agenda': debat over onderwerpen die verder liggen dan onze neus lang is en
waarvan de oplossingen niet binnen handbereik liggen. Ik ga daar de komende
tijd hard aan trekken.

Ik verwacht ook dat mensen op de rem gaan trappen maar zie daarnaast dat er
voldoende kritisch vermogen in D66 aanwezig is om daar tegen in te gaan.

Constantijn

MSN Zoeken, voor duidelijke zoekresultaten! http://search.msn.nl