Hypotheek - Balkenende crypto-islamiet

Tue May 13 15:33:03 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Michiel e.a.

Allereerst, mijn voorbeeld was een reactie op Johns pleidooi voor lange
termijn en doelen stellen, waar ik het mee eens ben. Het voorbeeld is korte
termijn hap snap begrotingsgaatje vullen door het systeem van de
hypotheekrenteaftrek verder te verromelen.

Ik ben hartstikke voor het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek, maar wel
goed en niet hap snap dan weer ditje dan weer datje.
En zeker niet alleen voor nieuwe gevallen,dat kan echt niet. We praten over
generaties en 30 jaar aftrek, ook over de overwaarde van een vorgie woning.
Zo ga je in een democratie niet met mensen om, met nieuwe generaties die de
te hoog opgelopen rekeningen van oude generaties dan moeten blijven betalen.

Overgangsrecht is alleen nodig om niet tussen wal en schip te vallen, om de
tijd te hebben de bakens te verzetten, niet om hele hoge hypotheken (aftrek)
van rijkeren eeuwig te beschermen op kosten van veel armeren die niet eens
een kleine overwaarde mogen bijbelenenom te gebruiken vor
overdrachtsbelasting en anderekosten. Gelijke monniken, gelijke
kappen.Moeilijk, maar dit plannetje is weer te hap snap kort door de bocht
de makkelijke weg over de ruggen van degenen die nog niet of minder
meeprofiteren.
Het zoveelste voorbeeld van de onbetrouwbare en onrechtvaardige overheid ipv
de bakens verzetten, doelen stellen en overgaan.
Nog steedsgeen principieel debat en ondanks stellige verkiezingsbeloften de
kiezers weer verrassen.

Fritz